Werkwijze

Werkwijze

Aanmelding en eerste contact


Na uw aanmelding neemt onze secretaresse contact met u op om uw gegevens door te nemen en een afspraak te maken voor een telefonische pre-intake. In dit gesprek kijken we samen naar uw belangrijkste klachten en of onze praktijk de juiste zorg kan bieden.

Intakeprocedure


Als blijkt dat u bij ons terecht kunt, volgt de intake. Hiervoor heeft u een verwijsbrief van de huisarts en een geldig legitimatiebewijs nodig.
De intake bestaat meestal uit:

  • Een eerste gesprek over uw hulpvraag, klachten en het beloop.
  • Een tweede gesprek waarin we dieper ingaan op uw levensloop en omstandigheden.

Indien gewenst kan een partner of familielid meekomen, zodat ook hun perspectief wordt meegenomen.

Behandelplan en advies


Op basis van de intake en het onderzoek stellen wij een behandelplan op. In een adviesgesprek bespreken wij dit rustig met u: welke diagnose is gesteld, welke behandeling passend is, en welke stappen wij samen gaan zetten.

Vragenlijsten en voortgang


Voorafgaand aan de intake ontvangt u digitaal een vragenlijst. De resultaten bespreken wij samen tijdens het gesprek.
Ook later in de behandeling gebruiken wij vragenlijsten om de voortgang te volgen (ROM – Routine Outcome Monitoring).
Daarnaast vragen wij patiënten jaarlijks naar hun tevredenheid via een korte vragenlijst. Uw ervaring kunt u ook delen via Zorgkaart Nederland.